Indicatoren 4a,4b,4c
Vanuit mijn persoonlijke eigenschappen, weet ik dat ik iemand ben die hoge verwachtingen naar zich zelf heeft. Door deze karakter eigenschap kan ik kritisch kijken naar mijn eigen functioneren waardoor ik instaat ben om zelfstandig mijn deskundigheid en dat van mijn collega's kan bevorderen. Als gestudeerd verpleegkundige kan ik me goed verplaatsen in de situatie van de leerlingen en werkbegeleiding geven die aansluit bij de leerstijl van de student. Door het snel herkennen van verschillende leerstijlen kan ik mijn begeleiding aanpassen. Het systematisch bijdragen aan vernieuwing en verbetering van de zorgverlening, kan ik inmiddels zelfstandig uitvoeren. Dit blijkt uit de bewijzen, persoonlijke ontwikkeling en theoretische kennis die ik bezit en kan integreren in mijn dagelijkse werkzaamheden op niveau 3 F4 zie competentiematrix onderaan deze pagina.
Indicatoren, bewijzen en competentiematrix
Competentie 4a de verpleegkundige draagt systematisch bij aan verbetering en vernieuwing van de zorgverlening.
Indicatoren & bewijs 4a; complexiteit van redeneren
- Levert een bijdrage aan en schept voorwaarden om de kwaliteit van de zorg te verbeteren. Essay..pdf (2,6 MB) en GGZ.ImplementatieplanTOR.docx (138,9 kB) en Casemanagement 3.2 herstelondersteunende zorg.docx (30,7 kB)
- Werkt volgens principes van EBP: best wetenschappelijk bewijs, klinische expertise, beschikbare materialen en middelen en de wensen van de patiënt. GGZ.Casestudy.docx (78,4 kB) en GGZ.Literatuurstudie.docx (58,6 kB)
- Levert een bijdrage aan de uitvoering van (verplegings-)wetenschappelijk onderzoek. Essay..pdf en GGZ.Literatuurstudie.docx (58,6 kB) en PLO 6 Charisa Ellis.docx (70,8 kB)
- Draagt kennis uit naar anderen: deelt kennis Essay..pdf en eindbeoordeling PLP4.pdf (2,7 MB) en PLO 2B Charisa Ellis Definitief (2).docx (67,9 kB)PLO 1B.docx (37,4 kB) en fotoHeidagpng.png (130,3 kB)
Competentie 4b de verpleegkundige geeft werkbegeleiding aan studenten en medewerkers.
Indicatoren & bewijs 4b; complexiteit van redeneren
- Introduceert de student of nieuwe medewerker op de afdeling feedback Thedros(3).docx (13,4 kB) en Feedback verslag leerling.docx (18,4 kB)
- Herkent verschillende leerstijlen werkdocument intervisie dossier.docx (61,9 kB)
- Bewaakt leerproces van de student of nieuwe medewerker eindbeoordeling PLP4.pdf (2,7 MB) en Feedback verslag leerling.docx (18,4 kB) en feedback Thedros(3).docx (13,4 kB)
- Vervult een voorbeeldfunctie eindbeoordeling PLP4.pdf (2,7 MB) en Feedback verslag leerling.docx (18,4 kB) en Portfolio IHT werkwijze.pdf (1,4 MB)
Competentie 4c de verpleegkundige zorgt voor het voortdurend actueel houden van de eigen kennis
Indicatoren & bewijs 4c; complexiteit van redeneren
- Signaleert eigen kennistekort, gaat gestructureerd op zoek naar antwoord op haar vragen en verantwoordt daarbij het eigen brongebruik. GGZ.Literatuurstudie.docx (58,6 kB) en GGZ.Reflectie.docx (41 kB) en de reflectie verslagen van PLO1A PLP3.pdf (575,1 kB) en PLO 1B.docx (37,4 kB)
- Stelt zich open op om blijvend te kunnen leren. eindbeoordeling PLP4.pdf (2,7 MB) en werkdocument intervisie dossier.docx (61,9 kB) en reflectieverslagPLO1.docx (17,1 kB) en reflectieverslagPLO5.docx (18,9 kB) en GGZ.Reflectie.docx (41 kB)
- Houdt actief nieuwe toepassingen en ontwikkelingen bij op het eigen vakgebied en past relevante informatie hieruit toe. Dit loopt uiteen van het uitvoeren tot het kunnen overzien en aan de orde stellen van de consequenties van nieuwe ontwikkelingen voor het beroep en de beroepspraktijk. GGZ.Casestudy.docx (78,4 kB) en GGZ.Literatuurstudie.docx (58,6 kB) en PLO 1B.docx (37,4 kB) en Essay..pdf (2,6 MB) en fotoHeidagpng.png (130,3 kB)
Competentiegebied 4 |
niveau1 | niveau2 | niveau3 |
Kennis en wetenschap 4a systematische verbetering en vernieuwing van de zorg | F2 | F3 | F4 |
Kennis en wetenschap 4b werkbegeleiding geven | F2 | F3 | F4 |
Kennis en wetenschap 4c eigen kennis actualiseren | F1 | F2 | F4 |